Guacamole, czyli pasta z awokado

Pasta z awokado

Nic tak nie dodaje energii, nie poprawia humoru i nie zaspokaja smakowo jak wspaniale przyrządzone guacamole (pasta z awokado). Istnieje wiele wersji tego dania, jednak zdaje sie, że w Polsce ani awokado, ani guacamole nie uzyskały jeszcze uznania, jakie należą się mu ze względu i na smak, i na wartości odżywcze.

My lubimy nasze guacamolecnie nie w formie jednolitej pasty, a bardziej rustykalne, z cząstkami awokado. Dlatego też, zamiast blendera do przygotowania guacamole używam widelca i tarki.


Guacamole, czyli magia awokado
 
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas
 
Guacamole, czyli pasta z awokado, jest idealnym dodatkiem do kuchni meksykańskiej, ale może służyć też jako dip do chipsów lub – w zdrowszej i bardziej wartościowej wersji – do warzyw.
Autor:
Składniki
  • 1 dojrzałe i miękkie awokado
  • ⅛ cebuli
  • ⅛ pomidora
  • 1-2 ostre papryczki chili
  • łyżka soku z cytryny lub limonki
  • sól
Przygotowanie
  1. My lubimy nasze guacamole nie w formie jednolitej pasty, a bardziej rustykalne, z cząstkami awokado. Dlatego też, zamiast blendera do przygotowania guacamole używam widelca i tarki.
  2. Zaczynamy od awokado. Nieobrane kroimy na pół uważając na pestkę w środku. Łapiemy za obie połówki i przekręcamy, by owoc się otworzył. Pestka zostaje w jednej z połówek i teraz już łatwo ją wyjąć. Następnie, bierzemy dużą łyżkę i wykrawamy nią miąższ ze skórki. Prosto, łatwo, z dodatkowym bonusem: awokado odżywia naszą skórę, więc nie martw się, że pobrudziłaś nim ręce. Awokado wrzucamy do miseczki i zmiażdżymy widelcem. Na papkę, ale nie maniakalnie.
  3. Pora na pomidora. Nie obieraj go ze skóry, pomoże Ci ona w tarciu go. Ja zazwyczaj używam osobnego pojemnika/talerzyka, nie mieszam od razu. Ścieram pomidora na grubych oczkach.
  4. To samo robię z cebulą, z tym że używam małych oczek. Nie lubię cebuli samej w sobie – choć bardzo ją cenię jako dodatek – więc wolę się upewnić, że na nią nie trafię w moim guacamole.
  5. Papryczkę kroję na bardzo drobne kawałki.
  6. Teraz zaczynamy naszą magię: Do awokado dodajemy część pomidorów i część cebuli, odrobinę soli i cały sok z cytryny/limonki. Smakujemy. Jeśli jesteśmy zachwyceni, zostawiamy jak jest. Jeśli czegoś brakuje, eksperymentujemy z pomidorem i cebulą oraz solą aż do uzyskania idealnego smaku.
Wartości odżywcze
Kalorie: 175 Tłuszcze: 14.9g Nasycone: 2.1g Nienasycone: 12.8g Węglowodany: 11.8g Cukry: 2.4g Sód: 397.mg Błonnik: 7.3g Białka: 2.6g Cholesterol: 0g

Pasta z awokado: owoc awokado

Guacamole: wartości odżywcze

Inne odsłony guacamole:

Pomidorowa:

Da uzyskania bardziej pomidorowej wersji, dodaj pomidora i awokado w tych samych proporcjach. Nadal polecam dodawanie pomidora partiami, jednakże tym razem dążymy do wydobycia bardziej pomidorowego aspektu smaku.

 Śmietankowa:

Dla uzyskania wersji delikatniejszej, można całkowicie zrezygnować z pomidora i zastąpić go łyżką jogurtu naturalnego lub śmietany.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Oceń ten przepis:  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.