Jak jeść figi? Figa z… miodem, czyli deser wspaniały!

Jak jeść figi

Jak jeść figi? Jeśli są naprawdę pyszne, słodkie i dojrzałe, jak te, które jedliśmy na Bałkanach, najlepiej jeść je ‘same’, świeże, umyte i schłodzone. Można też z nich zrobić konfiturę figową. Jednak figi, które są dostępne w Polsce mają niewiele wspólnego z tymi pełnymi smaku, słońca i słodyczy – bałkańskimi. Ich smak jest dużo mniej wyraźny i w związku z tym dobrym rozwiązaniem jest go lekko wydobyć, by w pełni cieszyć się tym, co figa ma do zaoferowania.

Dzisiaj pokażemy Ci, jak to zrobić.

Jak jesc figi

Jak jeść figi? Figa z... miodem, czyli deser wspaniały!
 
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas
 
Wspaniały deser, z dumą serwowany nawet na wykwintnych przyjęciach, tak prosty w wykonaniu i pyszny, stanowi idealną odpowiedź na pytanie jak jeść figi. Porcja na jedną osobę.
Autor:
Składniki
  • 1 duża, dojrzała figa
  • 1 łyżka stołowa gęstego jogurtu (Jogurtu żywamy do nadania nieco kontrastu, np. typu bałkańskiego (mniej kwaśny) jeśli nasze figi nie są do końca dojrzałe co się u nas zdaża lub zwykłego (bardziej kwaśny) jeśli są bardzo dojrzałe, a co za tym idzie bardzo słodkie.)
  • 1 łyżka stołowa miodu (najlepiej o delikatnym smaku: akacjowy, lipowy, wielokwiatowy)
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego lub kremu balsamicznego
  • ½ łyżeczki lekko prażonych ziaren lnu lub sezamu
  • 2-3 małe listki bazylii
Przygotowanie
  1. Figę natnij od góry (węższy koniec) prawie do końca, na 4 części. W wypadku nieco mniej dojrzałych fig dobrze jest odciąć również sam koniec figi jeśli jest zielony (będzie znacznie mniej słodki i może zepsuć ogólne wrażenie). Tak naciętą figę rozłóż na pół i ułuż na talerzyku, na którym zamierzasz deser serwować.
  2. Następnie na figę: solidna łyżka jogurtu, na nią łyżka miodu, pół łyżeczki balsamico, równomiernie rozlanego to tu to tam, unikaj nalania go w jedno miejsce (narysuj coś!) i posyp od góry ziarnami lnu lub sezamu (im większa wysokość sypania tym bardziej równomiernie się rozłożą). Zwieńcz danie listkami świeżej bazylii, które idealni nadają się do oczyszczania palety* w trakcie jedzenia, szczególnie jeśli podasz do figi wino!
Wartości odżywcze
Kalorie: 131 Tłuszcze: 1,2g Nasycone: 0,4g Węglowodany: 31,5g Cukry: 21,9g Sód: 9,6mg Błonnik: 2,3g Białka: 1,3g Cholesterol: 1,8mg

Jak jeść figi

Oczyszczanie palety, o jakim wspominamy w przepisie, to nic innego jak oczyszczanie kubeczków smakowych co w rezultacie pozwala nam cieszyć się smakiem dania na nowo. Kojarzysz jak czasami przyzwyczajamy się do smagu jedzonej potrawy i dopiero kiedy czegoś się napijemy lub coś “przegryziemy” czujemy smak na nowo? To właśnie to! Inne przykłady oczyszczaczy palety to np.: cytryna, marynowany imbir czy krakersy wodne (te prawie bez smaku).

Może się wydawać, że jedna figa to mała porcja, ale zaufaj nam, całość jest niezwykle satysfakcjonująca i jeśli jedzona (z uwagą i radością), zamiast “żarta” (ostatnio młodzi ludzie w naszym kraju chodzą na “żarełko” zamiast do restauracji! WTF?!) będzie co najmniej wystarczająca. Zwłaszcza jako dopełnienie dwu- lub trzydaniowego posiłku.

Deser świetnie sprawdzi się również w akompaniamencie niewymagającego, mocnego, zdecydowanego wina, jak np. czerwone Merlot, Shiraz, Cabernet Sauvignon czy białe Chianti.

Jak jeść figi

Jeśli szukasz inspiracji na więcej deserów bezglutenowych, sprawdź koniecznie nasze bezglutenowe ciasto marchewkowe z bakaliami i przepisy na muffinki słodkie, w tym na popularne szybkie muffinki czekoladowe!

 

Podoba Ci się ten przepis? Podziel się nim na Facebooku 🙂 Bądź tym, kto ustala pysznościowe trendy wśród Twoich znajomych!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Oceń ten przepis:  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.