Zielone pesto z natki pietruszki i bazylii

Zielone pesto z natki pietruszki

Zielone pesto z natki pietruszki i bazylii pojawiło się po raz pierwszy na blogu w przepisie na bakłażana z zielonym pesto. Jeśli jeszcze go nie próbowałaś/próbowałeś spróbuj koniecznie, bo jest pyszny. A samo pesto… cóż, samo pesto zasługuje na osobny wpis! Jest przepyszne, łatwe w przygotowaniu i wegańskie. Wegańskie jest, ale być nie musi i poniżej powiem Ci też, jak przygotować je w wersji z parmezanem.

Kiedy myślę o składnikach tego pesto, jestem zachwycona. Zamiast tradycyjnego jednego zioła, orzeszków piniowych i parmezanu, mamy tu do czynienia z dwoma ziołami: pietruszką i bazylią, a do tego z daktylami, nerkowcami, czosnkiem, limonką… Bardzo wysublimowane smaki.

Zielone pesto z natki pietruszki

Zbieraj składniki, bierzemy się za blendowanie!

Zielone pesto z natki pietruszki i bazylii
 
Czas przygotowania
Czas gotowania
Całkowity czas
 
Wegańskie pesto z natki pietruszki i bazylii to wspaniały dodatek do wielu dań, od makaronów, poprzez warzywa, jajka, do zapiekanek i kanapek. Musisz koniecznie spróbować!
Składniki
  • 100 g natki pietruszki
  • 150 g bazylii świeżej
  • Mała garść daktyli
  • 125 - 150 g orzechów nerkowca
  • Mały ząbek czosnku
  • Sok z ⅓ limonki
  • Sól
  • Oliwa z oliwek
Przygotowanie
  1. Liście bazylii i nać pietruszki umyj i dokładnie osusz.
  2. Czosnek obierz ze skórki.
  3. Wszystkie składniki wrzuć do blendera, wciśnij sok z limonki i dolej jedną łyżkę oliwy.
  4. Blenduj do uzyskania zwartej konsystencji. Nie blenduj jednak na jednolitą masę.
  5. Pesto jest gotowe, gdy składniki się połączą i nadal będą widoczne małe kawałki orzechów.
Wartości odżywcze
Wielkość porcji: 4 Kalorie: 250 Tłuszcze: 18,9g Nasycone: 3,2g Nienasycone: 15,7g Węglowodany: 16,3g Cukry: 5,2g Sód: 538,2mg Błonnik: 2,9g Białka: 8,3g Cholesterol: 0g

Zielone pesto z natki pietruszki

Przyjrzyj się tabeli wartości odżywczych. Ile tu dobrodziejstw! Przy założeniu, że podzielisz swoje pesto na 4 porcje, w w każdej z nich masz 67% dziennej dawki witaminy C i 23% dziennej dawki witaminy A. Do tego, nie musisz martwić się o żelazo, gdyż jedna porcja zapewnia Ci aż 28% dziennego zapotrzebowania na ten mikroelement. Wapń? Nawet bez sera to 12% dziennej zalecanej dawki. Nie da się nie kochać tego pesto z natki pietruszki!

Jeśli po przygotowaniu tego pesto czujesz, że brakuje Ci parmezanu, możesz go zetrzeć na drobnych oczkach i dodać. Konsystencję modyfikuj ilością oliwy. Pamiętaj jednak, by na bieżąco smakować pesto, by żaden ze składników zbytnio nie dominował nad innym.

A oto, w jakich przepisach na naszym blogu pesto sprawdzi się super:

Grzanki serowe z pesto:

Grzanki serowe z pesto

Bakłażan z zielonym pesto:

Baklazan z zielonym pesto

Rolada dyniowa z pesto:

Rolada dyniowa z pesto

Dodatkowo, pesto można oczywiście jeść z wszelkimi rodzajami makaronów. Świetnie sprawdza się też do jajek na twardo (spróbuj koniecznie!). My używamy też czasmi do kanapek. A teraz pomyślalam, że byłoby też fajnym dodatkiem do naleśników z serem żółtym.

Pesto to jedno z tych dań, jakimi można się bawić, gdzie kreatywność nie ma limitu. Zapraszamy więc do takiej zabawy!

 

I pamiętaj – jeśli podoba Ci się ten przepis, podziel go na Facebooku. Będziesz mieć go zawsze pod ręką, zainspirujesz znajomych, a nam pomożesz rosnać. Dziękujemy za każdego shera’a!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Oceń ten przepis:  

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.